7 روش مدیریت پروژه Agile که به رشد سریع تر استارت آپ ها کمک می‌کند

شنبه 4 اردیبهشت 1400

مدیریت پروژه Agile روشی است که از چرخه های توسعه کوتاه به نام "حداکثر سرعت" برای تمرکز بر بهبود مستمر در توسعه محصول یا سرویس استفاده می‌کند.

7 روش مدیریت پروژه Agile که به رشد سریع تر استارت آپ ها کمک می‌کند

در این مقاله ما بررسی می‌کنیم که چگونه مدیریت پروژه Agile می‌تواند برای شرکت های نوپا اعمال شود و چگونه می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا رشد سریع تری داشته باشند.

1. راه اندازی محصول خود

یکی از اصول توسعه نرم افزار Agile این است که در اسرع وقت کار یک بخشی از نرم افزار را بیرون دهید و ببینید که چگونه رفتار می‌کند، مردم چگونه از آن استفاده می‌کنند، چه چیزی باید تغییر کند، چگونه بر روی آن کار کنید و غیره.

استارت آپ‌ها به طور کلی مفهوم استفاده از حداقل محصول قابل دوام (MVP) را پذیرفته‌اند، اما اغلب اوقات، این استارت آپ‌ها هنوز در انجام درست این کار کوتاهی می کنند. اینجاست که مدیریت پروژه Agile وارد عمل می‌شود.

مدیریت پروژه Agile از مکانیزم‌ها و روش های مختلفی استفاده می‌کند که انتشار سریع محصول را تشویق می‌کند و استارت آپ شما را برای حرکت رو به جلو آماده می‌کند. مدیریت پروژه Agile به استارت آپ‌ها کمک می‌کند تا بهترین راه را برای بیرون دادن هر چه سریع‌تر این MPV به بازار کشف کنند.

علاوه بر این، درس‌هایی که تیم شما با استفاده از مدیریت پروژه Agile برای راه‌اندازی محصول اولیه می‌آموزد، بعدا هنگام ایجاد بهبودها یا تکرارهای جدید می‌تواند اعمال شود.

2. بهبود مداوم محصول

عرضه اولین نسخه از محصول‌تان فقط شروع کار است، و به لطف مدیریت پروژه Agile شما یک روش عالی برای ساخت آن خواهید داشت.

Agile یک روش تجربی برای شناسایی نحوه ایجاد بهترین ارزش افزوده به محصولتان و بهبود مداوم آن ارائه می‌دهد. این شامل تعیین موارد بعدی که ساخته می‌شود و نحوه سنجش هزینه های انجام آن در مقابل منافع برآورد شده، و همچنین برآورد بهتر در مورد مدت زمان انجام این بهبودها می‌باشد.

بالاتر از همه این‌ها، با مدیریت پروژه Agile، شما این کار را در دوره‌های کوتاه انجام می‌دهید که برای تست ایده های جدید و شناسایی بهترین دوره‌ها برای محصول نوپای شما بسیار مناسب است.

3. تأکید بر ارتباطات

ارتباط خوب بخش جدایی‌ناپذیر از مدیریت پروژه Agile است. در حقیقت، ارتباطات یکی از ایده‌های اصلی توسعه نرم‌افزار Agile است و به طور کامل توسط مدیریت پروژه Agile پذیرفته شده است.

مدیریت پروژه Agile ارتباطات داخلی در تیم را تشویق می‌کند. این کار از طریق جلسات مختلف انجام می‌شود که همگی اهداف بسیار خاصی دارند و نیاز به جلسات اضافی را کاهش می‌دهند.

در طول جلساتی که برگزار می‌کنید، تیم شما به طور فعال در مورد کارشان، نحوه فعالیت شان به عنوان یک واحد بحث خواهند کرد و درباره مسیری که محصول و شرکت در آن حرکت می‌کنند بیشتر می‌آموزد.

درک این نکته مهم است که مدیریت پروژه Agile تأکید زیادی بر ارتباطات خارجی نیز دارد. این امر شامل دریافت بازخورد از کاربران و اطمینان از ارزش واقعی محصول است.

البته، اگر استارت آپ دارای سرمایه گذاران یا نوعی دیگر از ذینفعان خارجی باشد، آن‌ها نیز تشویق می‌‌شوند که پیشنهادات و ایده‌های خود را به طور مکرر و آشکارتر اعلام کنند.

در نتیجه، استارت آپ شما همیشه جهت مشخصی دارد و همه می‌دانند که چرا تصمیمات خاصی گرفته است.

4. سازگارتر شدن

Agile تغییر را می‌پذیرد. در حقیقت از آن استقبال می‌کند. در دنیای استارت آپ، این یک مورد بزرگ است زیرا اکوسیستمی است که به طور مداوم در حال تغییر است.

به لطف تکرارهای کوتاه که در آن مدیریت پروژه Agile پروژه‌ها و محصولات را مدیریت می‌کند، در صورت تغییر بازار یا در صورت فهمیدن اینکه محصول شما از رقابت عقب است، می‌توانید سریع‌تر واکنش نشان دهید.

به لطف شفافیت و بررسی که در مدیریت پروژه Agile وجود دارد، شما همچنان قادر خواهید بود به سرعت مشکلات مربوط به نحوه مدیریت پروژه های خود را تشخیص دهید، هر مشکلی که کارمندان با آن رو به رو هستند، یا هر چیز دیگری که ممکن است بر روی پروژه‌ها و استارت‌آپ شما تأثیر بگذارد.

در نتیجه، شما می‌توانید با سرعت بیشتری سازگار شوید و راه‌های جدید برای بهتر شدن استارت آپ خود پیدا کنید.

5. ساخت تیم های قدرتمند

تیم‌های Agile به مفهوم سنتی مدیریت نمی‌شوند. آن‌ها تیم‌های خود سازمان یافته هستند که به منظور ایجاد ارزش افزوده برای محصول و سازمان به عنوان یک کل فعالیت می‌کنند. آن‌ها در مورد بهترین روش برای انجام کار تصمیم می‌گیرند و مسئولیت کامل نتایج خود را می‌پذیرند.

علاوه بر این، مدیریت پروژه خوب Agile همچنین مکانیزم‌های خاصی را در اختیار خواهد داشت که تیم را تشویق می‌کند تا به طور فعال به دنبال راه‌هایی برای پیشرفت به عنوان یک واحد باشد.

اگر به درستی انجام شود، مدیریت پروژه Agile می‌تواند تیم های استارت آپ را با یک هدف مشترک به اشتراک بگذارد و همیشه به سمت هدف مشترک پیش برود. آن‌ها همچنین دائما به دنبال راه‌های اتحاد بیشتر هستند.

یک هشدار باید بدهیم، وقتی تصمیم می‌گیرید کارمندان جدیدی را برای راه‌اندازی Agile استخدام کنید، ضروری است که به آن‌ها اجازه دهید بدانند چه انتظاری دارند، بنابراین می‌توانند خود را با فرهنگ سازمان شما مطابقت دهند.

6. اجتناب از فرسودگی شغلی

یکی از اهداف اصلی توسعه نرم افزار Agile ایجاد روشی پایدار برای ارائه نرم افزارهای فعال در تکرارهای کوتاه است. وقتی که ما این کار را در یک استارت آپ به مدیریت پروژه Agile ترجمه می‌کنیم، باید تلاش کنید تا چند کار را به انجام برسانید.

شما باید یک نقشه راه داشته باشید که راهنمایی برای رشد استارت آپ شما باشد. با تفکر واقعی از این طریق، از موقعیت هایی که اهداف غیر واقع‌بینانه برای تیم‌تان را تعیین می‌کند اجتناب خواهید.

در یک سطح کوتاه مدت تر، شما باید سعی کنید اهدف معقولی را برای تیم خود تعیین کنید، با بازه‌های زمانی که به 20 ساعت در روز نیاز ندارد.

البته ممکن است زمان‌هایی وجود داشته باشد که تیم شما مجبور باشد ساعت‌های اضافی را بگذراند، اما این نباید به یک عادت تبدیل شود. فرسودگی خطرناک است و پرهیز از آن همیشه باید یکی از الویت‌های شما باشد.

همچنین اطمینان حاصل کنید که کارهای مختلف را به خوبی ارزیابی کنید.

مثلا اگر فکر می‌کنید تولید یک ویژگی خاص برای محصول شما سه هفته طول می‌کشد و معلوم می‌شود که به شش هفته نیاز دارید، شما باید این مورد را برای مراجعات بعدی بگذارید. انجام این کارها به جلوگیری از فرسودگی شغلی کمک می‌کند.

7. کاهش اتلافات

شرکت ‌های نوپا معمولا با بودجه بسیار محدودی کار می‌کنند، به خصوص در روزهای اولیه کار. این مساله هم مربوط به پولی است که در دسترس است و هم حتی مهم‌تر از آن، کارهایی است که تیم کوچک استارت آپ شما می‌تواند آن را مدیریت کند.

در چنین شرایطی، سرمایه ‌گذاری در ابتکارات بزرگ و وقت گیر می‌تواند به طرز چشم گیری بی‌فایده باشد، و منجر به رخ دادن انواع نتایج منفی، مثل تعطیل کردن فروشگاه، شود.

جمع بندی

مدیریت پروژه Agile و استارت‌آپ‌ها برای یکدیگر ساخته شده‌اند. واقعیت این است که اکثر شرکت های نوپا مدیریت پروژه Agile را حتی بدون اینکه بدانند به کار می‌گیرند.

با این وجود داشتن درکی از اینکه مدیریت پروژه Agile چیست و اینکه چطور می‌تواند به رشد سریع‌تر استارت آپ شما کمک کند، خوب و سازنده است.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید