بهترین IDE های Node.js

دوشنبه 23 دی 1398

Node.js یک محیط زمان اجرا (runtime) برای توسعه برنامه‌های شبکه و سمت سرور در جاوااسکریپت است. این روزها توسعه برنامه Node.js به سرعت در حال افزایش است و از سوی جامعه وسیعی از توسعه‌دهندگان و برنامه‌‌نویسان استفاده می‌شود. در این مقاله 9 مورد از بهترین IDEها (محیط توسعه یکپارچه) برای Node.js را معرفی می‌کنیم.

بهترین IDE های Node.js

IDE ابزاری است که به شما در ایجاد برنامه‌ها با یک رابط ساده با داشتن دانش قبلی از کد کمک می‌کند. همچنین دارای ویرایشگر برای ویرایش کد است. IDEهای خوب و مطمئن برای زبان‌های خاص با ویژگی‌های خاص سودمند هستند. برخی نمونه IDEهای پیشرفته عبارتند از Xojo، Netbeans، Eclipse، Codeenvy و غیره.

در این مقاله ما قصد داریم تا بهترین ابزارهای آنلاین موجود که به شما در پیش‌روی برنامه‌ها کمک می‌کنند را در اختیارتان قرار دهیم.

این ابزارها بهترین موارد هستند که دارای ویژگی‌های پیشرفته‌تر و همچنین ابزارها و تکنیک‌ها می‌باشند. پس ادامه داده و نگاهی به این ابزارهای آنلاین بیاندازید.

Cloud 9 .1

این یک IDE رایگان و مبتنی بر cloud برای تولید برنامه‌ها با تکنیک‌هایی با PHP، C++، Node.js و غیره است. اگر قصد استفاده از آن را دارید، باید ثبت‌نام کرده و برای ویژگی‌های premium آن باید مقداری را پرداخت کنید.

ویژگی‌ها

ویرایشگر کاملا برجسته

دیباگر یکپارچه

انتخاب گسترده‌ای از اجرای پیکربندی‌ها

ابزارهای یکپارچه برای توسعه Serverless

ترمینال داخلی

2. IntelliJ IDEA

این یک IDE برای شروع برنامه وب با استفاده از ایجاد برنامه‌ها به همراه حوزه‌های جدید مثل Javascript، Angular.js، HTML5 و غیره می‌باشد. این IDE فریم‌ورکی را برای ایجاد عملکردی با ویژگی‌های عالی برای سرورهای برنامه پیشنهاد می‌دهد.

ویژگی‌ها

Version Control: مهاجرت آسان به گیت

قابلیت داخلی Maven Project

تحلیل جریان داده

دیباگ کردن Inline (درون خطی)

پشتیبانی Java9

تکمیل هوشمند کد

کمک بر مبنای فریم‌ورک

تقویت‌کننده بهره‌وری

3. WebStorm

این javascript IDE است. به شکل بهترین ابزار عمل می‌کند که شما به یک روش جدید برای ایجاد صفحات وب نیاز دارید. همچنین به Compass کمک می‌کند که دانش جدیدی را برای کاربران ارائه می‌دهد.

ویژگی‌ها

کمک‌کننده برای کدنویسی هوشمند

ابزارهای داخلی قدرتمند برای دیباگ (اشکال‌زدایی)، تست و ردیابی برنامه‌های Node.js و سمت کلاینت

ادغام ابزار یکپارچه

قابلیت تنظیم بالا

4. Komodo

مجموعه‌ای از ابزار با تمام زبان‌های برتر مانند Python،‌ PHP، Ruby، Perl، HTML، CSS و غیره است. این امکان را برای ویژگی‌های پیشرفته با مرورگر داخلی فراهم می‌کند. همچنین از چند مکان‌نما (multi-cursor) پشتیبانی می‌کند که به شما اجازه می‌دهد ویرایش را یک‌ مرتبه انجام دهید.

ویژگی‌ها

هوشمند بودن کد

ویرایشگر قدرتمند با برجسته‌سازی سینتکس، تکمیل خودکار (autocomplete)، ریفکتور کردن (اصلاح) کد و غیره

دیباگ کردن و تست واحد (Unit Testing)

Version Control

قابلیت توسعه

مدیریت گردش کار (Workflow)

5. Sublime Text

این یک IDE و ویرایشگر کد برای Node.js است. شما ممکن است فایل را سریع‌تر employ کنید یا از تغییر نام متغیرها استفاده کنید. همچنین ممکن است از کلیدهای میانبر برای پرش بین خطوط، کلمات یا کاراکترها استفاده کنید. این IDE با پیشرفته‌ترین ویژگی‌ها بارگیری شده است.

ویژگی‌ها

قابلیت تنظیم با فایل‌های ساده JSON

Cross-platform

پالت فرمان

سوئیچ فوری پروژه‌ها

اکوسیستم پکیج و API قدرتمند

قابلیت چندین انتخاب

6. Brackets

توسط Abode ساخته شده است و یک ویرایشگر open source می‌باشد که توسط تکنولوژی‌هایی مانند HTML،‌ CSS و Javascript ساخته شده است. استفاده از آن بسیار آسان می‌باشد. همچنین می‌توانید تغییرات خود را پیش‌نمایش کنید.

ویژگی‌ها

ویرایشگرهای Inline

پیش‌نمایش زنده

پشتیبانی از پیش‌پردازنده

7. Atom

این یک عملکرد دسکتاپ است که برای تولید برنامه‌ها استفاده می‌شود و همچنین با تکنولوژی‌هایی مثل HTML، CSS، Javascript و Node.js ادغام شده است. با چهار ویژگی از پیش نصب‌شده UI همراه است و همچنین دارای تم سینتکس می‌باشد.

ویژگی‌ها

یافتن و جایگزین کردن

ویرایش Cross-platform

مدیریت پکیج داخلی

تکمیل خودکار هوشمند

8. Eclipse

این محبوب‌ترین IDE با فعال‌ترین انجمن‌ها و ویژگی‌های پلاگین است. این یک ویرایشگر منبع باز با آخرین ویژگی‌های نصب‌شده مانند بررسی خطا، ریفکتور کردن کد، help window و موارد دیگر می‌باشد.

ویژگی‌ها

ادغام گیت برای Eclipse

ابزارهای توسعه Eclipse Java

ادغام Maven برای Eclipse

ابزارهای پیشنهاد کد برای توسعه‌دهندگان جاوا

ویرایشگرها و ابزارهای Eclipse XML

9. Koding

این IDE مبتنی بر cloud و منبع باز برای رشد برنامه‌ها است. انواع مختلفی از ویژگی‌ها مثل تو رفتگی‌های خودکار، پیش‌نمایش کد، برجسته‌سازی سینتکس، جریان کاری،‌ جمع شدن کدها و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

ویژگی‌ها

پذیرفتن زیرساخت به عنوان کد

قرار دادن آسان کد در cloud

لازم نیست گردش کار را تغییر دهید

پشتیبانی یکپارچه از providerهای محبوب cloud

محیط یکپارچه و قدرتمند

با استفاده از این مقاله می‌توانید بهترین IDEهای Node.js را پیدا کنید. Node.js برای ساخت وب‌سایت‌های مدرن و مبتنی بر دیتابیس و همچنین برنامه‌ها و رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی (API) مورد استفاده قرار می‌گیرد.   

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • NodeJs
  • 3k بازدید
  • 2 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید