10مورد از بهترین Framework های توسعه ی اپلیکیشن اندروید در سال 2018

شنبه 16 تیر 1397

در این مقاله درباره ی انواع مختلف framework های دردسترس برای توسعه ی اپلیکیشن های اندرویدی صحبت خواهیم کرد . بهترین framework های توسعه ی اپلیکیشن های اندرویدی ویژگی هایی را به شما ارائه می دهند که بدون این framework ها استفاده از آن ها سخت است. شما می توانید هرکدام از این framework ها را برطبق موقعیت خود و تناسب با اپلیکیشن موردنظرتان انتخاب کنید.

10مورد از بهترین Framework های توسعه ی اپلیکیشن اندروید در سال 2018

بهترین  framework های توسعه ی اپلیکیشن های اندروید مجموعه ای از توابع و ویژگی ها را به برنامه نویسان ارائه می دهند. Framework مجموعه ای از توابع ساخته شده است که برای برنامه نویسان درطول برنامه نویسی مفید است. این موضوع مهم است که از توابع متنوعی در کدزنی خود استفاده کنیم. این توابع کدزنی ، پیاده سازی کد هارا برای برنامه نویسان ساده می کند. در این مقاله درباره لیستی از چنین Framework هایی برای توسعه ی اپلیکیشن های اندرویدی بحث خواهیم کرد.

همه ی framework ها خدمات مشابهی را ارائه می دهند و ابزار های ضروری را ارائه می دهند بنابراین نیازی نیست که برنامه نویسان درباره ی مسائلی که ممکن است درطی دوره ی توسعه ی یک اپلیکیشن ممکن است پیش بیاید نگران شوند. همچنین می توانیم framework را به عنوان مجموعه ای از کتابخانه های متفاوت برای ساده سازی برنامه نویسی درنظر بگیریم.

10 مورد از بهترین Framework های توسعه ی اپلیکیشن اندروید در سال 2018

با کمک framework لینک کردن اشیاء مختلف با یکدیگر و طراحی UI های اپلیکیشن برای برنامه نویسان ساده تر می شود. اما باید این framework ها عاقلانه انتخاب شوند. این به این معنی است که هنگام انتخاب framework باید دانش درستی از ابزار های framework داشته باشید و بدانید که هرکدام چگونه در اپلیکیشن کار می کنند. بنابراین برای اینکه برنامه نویسان بتوانند به سادگی framework خود را انتخاب کنند لیستی از برخی framework های پراستفاده را به شرح زیر درست کرده ایم.

Corona Labs

این مورد یک framework از نوع cross platform است یعنی زمانی که شما یک اپلیکیشن با استفاده از این framework می سازید می توانید آن را در هر دستگاهی نظیر موبایل های اندرویدی، Apple iPhone ، Ipad ، ویندوزهای دسکتاپ و غیره اجرا کنید. شما می توانید از corona labs برای تولید بازی ها و اپلیکیشن ها برای دستگاه های مختلف استفاده کنید که هم سریع است و هم یادگیری آن ساده می باشد.

بهترین بخش استفاده از corona labs این است که می توانید اپلیکیشن یا بازی خود را مانتیور کنید. این framework به شما ابزار هایی درخودش برای آنالیز روند بازی یا اپلیکیشنی که درحال تولید آن هستید را ارائه می دهد. از آنجایی که این مورد cross platform است نیازی به هیچ پروژه ی جداگانه ای برای اجرای یک اپلیکیشن یا بازی روی دستگاه های دیگر ندارید.

Corona یک framework بهینه سازی شده است به این معنی که سرعت فوق العاده ای هنگام تولید یک اپلیکیشن با استفاده از آن ارائه می دهد. کد هایی که در این framework می نویسید به صورت خودکار کامپایل می شوند. تنظیمات اولیه برای استفاده از آن نیز بسیار آسان می باشد و نیازی به هیچ نگرانی درباره ی نصب آن در سیستم نیست.با Corona حتی یک مبتدی هم می تواند اپلیکیشن توسعه دهد.(Website)

Adobe Phone Gap

Phone Gap یک framework دیگر از نوع Adobe است. این مورد یکی از framework های بسیار محبوب توسعه ی اپلیکیشن اندرویدی است و تیمی که پشت آن کار می کنند Apache Cordova است. Apache Cordova یک framework توسعه ی اپلیکیشن موبایل رایگان است که از HTML و CSS برای توسعه ی یک اپلیکیشن استفاده می کند.

فقط نیاز است که به سادگی این framework را نصب کنید و سپس شما برای گسترش اپلیکیشن با استفاده از آن آماده خواهید بود. یکی از دلایل استفاده از این framework سرویس ابری است که به شما ارائه می دهد. همه ی شما با سرویس های ابری آشنا هستید. اگر با این سرویس آشنا نیستید، روند ذخیره سازی محتوا ها در فضایی است که هیچ کس نمی تواند بدون داشتن ایمیل شما و رمزعبور آن به این فضا دسترسی داشته باشد.

استفاده بسیاری از ابزارهای مختلف این framework به برنامه نویسان مجموعه ای از خدمات را ارائه می دهد. Phone Gap ارائه ی خدمات سریع برای توسعه ی اپلیکیشن را به برنامه نویسان تضمین می کند. با این نوع از خدمات Phone Gap یک framework قابل توصیه برای توسعه دهندگان اپلیکیشن های اندرویدی می باشد. Phone Gap رایگان است و می توانید اپلیکیشن های خود را بدون هیچ هزینه ای در آن توسعه دهید. (Website)

Native Script

توسعه یک اپلیکیشن با استفاده از این framework بسیار ساده تر از موارد دیگر است. این سادگی به این دلیل است که شما می توانید با این framework اپلیکیشن خود را با زبان هایی که از قبل دانش آن را دارید توسعه دهید. این زبان ها مواردی نظیر Angular, Typescript یا Javascript می باشد. Native Script یک framework توسعه ی اپلیکیشن cross platform نیز می باشد.

از آنجایی که در این مورد از جاوااسکریپت استفاده شده است توسعه ی اپلیکیشن در آن ساده است. ویژگی های کلی Native Script می تواند حتی اگر ما دانشی از زبان هایی بجز Javascript یا Typescript و Angular نداشته باشیم قابل دسترسی باشند. شما تصاویری از اپلیکیشن های مختلف مشاهده می کنید و می توانید از آن ها در مسیر خود استفاده کنید.

شما همچنین می توانید با استفاده از این framework، UI طراحی کنید. این موضوع در هر صفحه به صورت جداگانه کار می کند و UI هرکدام را به صورت جداگانه تغییر می دهد و می توانید این UI ها را در فایل XML ذخیره کنید و پیاده سازی کد ها براساس این فایل XML و سایر فایل ها با نام یکسان انجام می شود. این فایل ها با یکدیگر کار می کنند تا اپلیکیشن کار کند. شما همچنین می توانید ابزار های گوناگونی برای تست کردن کد خود که آیا درست کار می کند یا نه را بیابید. برخی از این ابزار ها Jasmine, Mocha, Chai و غیره هستند. (Website)

Ionic

این framework توسعه ی اپلیکیشن های اندروید و وب ، رایگان و open source است. سرعت بسیار خوب است و در نسخه های اخیر دستگاه های موبایل عالی عمل می کند. Ionic تمیز، کاربردی و ساده است و به زیبایی درطی دوره ی توسعه، عمل می کند و توابع زیادی دارد که در کدزنی بطور موثر کمک میکند.

می توانید آموزش های زیادی در رابطه با توسعه ی اپلیکیشن با استفاده از این framework در اینترنت بیابید. قیمت گذاری استفاده از این framework بر اساس ویژگی هایی که استفاده می کنید تفاوت می کند. شما می توانید پکیج هایی با قیمت های متفاوت که همه ی آن ها از ویژگی های متفاوتی استفاده می کنند را پیدا کنید. برای مثال برای مبتدیان استفاده از پکیج رایگان است اما قیمت برای توسعه دهندگان، تیم یا اهداف تجاری افزایش می یابد.

به هرحال این موارد مقرون به صرفه هستند این به این معناست که خیلی گران نیستند و توسعه دهندگان به هرحال می توانند هزینه ی آن را بپردازند. بنابراین بطور کلی ionic خدمات قوی به توسعه ی اپلیکیشن های اندرویدی یا سایر سیستم عامل ها ارائه می دهد. به عنوان یک اطلاعات مختصر از این framework می توانید سایتی را که در ادامه قرار داده ایم مشاهده کنید که جزئیات هر بخش را نوشته است و می توانید از آن، این framework را دانلود کنید. (Website)

App Builder

درحالت کلی شما انواع مختلفی از اپلیکیشن ها را می سازید یعنی می توانید دسته های مختلفی از اپلیکیشن ها نظیر بازی ، اهداف عکاسی یا بسیاری موارد دیگر را بسازید. با کمک این framework می توانید اپلیکیشن های مفید تجاری بسازید.

این به این معنی است که اپلیکیشن های تجاری بهترین نوع اپلیکیشن هایی است که می توانیم در این framework بسازیم. اپلیکیشن هایی نظیر نمایش و اسلاید سازی تئوری های رسمی یا اپلیکیشن های مشابه دیگر با استفاده از این framework تولید شده اند. این مورد یکی از بهترین framework ها است که ویژگی های آماده ی زیادی دارد. زمانی که ما از سرعت App Builder صحبت می کنیم یعنی از سایر framework ها سریع تر است.

شما می توانید به سادگی از این framework برای ساخت اپلیکیشن های خود استفاده می کنید و همچنین می توانید داده های خود را با استفاده از آن به صورت مخفیانه مدیریت کنید. با کمک CIS که به معنی سیستم مدیریت محتوا می باشد می توانید به روزرسانی های اپلیکیشن را به آسانی منتشر کنید. از آنجایی که برای دسترسی به اپلیکیشن نیاز به نام کاربری و رمزعبور دارید اصلا نیازی نیست که درباره ی امنیت اپلیکیشن نگران باشید. مهم ترین ویژگی این framework ، cross platform بودن آن است که درباره ی آن اطلاع دارید. (جزییات بیشتر)

Xamarin

شما می توانید از زبان C# برای توسعه اپلیکیشن در این framework استفاده کنید. این مورد محبوب ترین framework توسعه ی اپلیکیشن های اندرویدی است. بیش از 1.4 میلیون از توسعه دهندگان از Xamarin برای توسعه ی اپلیکیشن استفاده می کنند. شما می توانید به Github, Bitbucket یا دیگر دایرکتوری ها برای اپلیکیشن خود وصل شوید. می توانید Xamarin را به صورت رایگان دانلود کنید و از ویژگی های آن از طریق PC لذت ببرید.

Xamarin بهترین مورد برای اندروید و iOS و ویندوز است. یک کد یکسان اپلیکیشن را برای همه ی platform ها مناسب می کند. شما می توانید یک اپلیکیشن را کدزنی کنید و بعدا آن را روی هر platform با ویژگی ها و خدمات یکسان اجرا کنید. در وبسایت رسمی Xamarin که در ادامه دراختیار شما قرار داده ایم می توانید چیز های زیادی از این platform یاد بگیرید.

می توانید نسخه های مختلفی از این platform ها را یاد بگیرید. این وبسایت شامل توصیفات دقیقی از این platform ها می باشد. شما همچنین می توانید Xamarin را برای سیستم خود از این وبسایت دانلود کنید. مجموعه ی ویژگی هایی که Xamarin ارائه می دهد آن را بین مردم معروف می کند و همچنین قابلیت نگهداری بارگذاری دستگاه ها در زمان آزمایش کردن را دارد و همچنین می تواند تست را در دستگاه های مختلف اجرا کند همین ویژگی باعث قدرت این framework در توسعه ی اپلیکیشن های اندرویدی می شود. (جزییات بیشتر)

jQuery Mobile

این framework بر اساس قانون "نوشتن کمتر، کار بیشتر" کار می کند یعنی زمان توسعه ی یک اپلیکیشن در این framework کمتر کد زنی می کنید و به نتیجه های بیشتری بدون کدزنی زیاد خواهید رسید. ویژگی این framework این است که نیاز به نوشتن کد نداریم مگر اینکه نیاز باشد. درغیر این صورت می توانید از ابزارهای framework استفاده کنید و به سادگی اپلیکیشن را طراحی کنید.

Theme roller در این framework برای ساخت UI اپلیکیشن خود تا اینکه عالی به نظر برسد دردسترس است. در این framework تم ها با استفاده از CSS ساخته شده اند با کمک این تم ها نه تنها UI اپلیکیشن خوب به نظر می رسد بلکه کاربران را به سمت اپلیکیشن جذب می کند.

شما به سادگی باید اطلاعاتی از این framework به دست آورید و با کمک کدزنی HTML5 توسعه ی اپلیکیشن بسیار ساده تر خواهد بود. از آنجایی که این framework ، cross platform است می توانید یک برنامه ی واحد را در Oss های مختلفی با استفاده از یک کد واحد و با تغییرات بسیار کم، اجرا کنید. جزئیات دیگر مربوط به این framework را می توانید در سایتی که در ادامه گذاشته ایم بگیرید. (Download)

React Native

این framework توسط فیس بوک توسعه یافته است. با استفاده از این framework می توانید اپلیکیشن های موبایل بسازید. React Native از جاوااسکریپت برای توسعه ی اپلیکیشن استفاده می کند. همه ی ما می دانیم که معنی React در نام این framework محلی است. خود نام، عملکرد توابع موجود را شفاف می کند یعنی با استفاده از این framework می توانیم اپلیکیشن های محلی بسازیم. React native به شما کمک می کند اپلیکیشن های موبایل را فقط با استفاده از جاوااسکریپت تولید کنید.

شما می توانید با استفاده از این framework اپلیکیشن واقعی موبایل تولید کنید که بسیار شبیه ساخت اپلیکیشن با استفاده از جاوا یا C شئ گرا می باشد و هیچ کس به دلیل UI و سادگی آن نمیتواند تفاوت بین آن ها را تشخیص دهد. روند انجام کار در React Native بسیار سریع تر است و نیازی نیست که درباره ی کامپایل دوباره در آن نگران باشید.

شما همچنین می توانید بین زبان های مختلف در این framework جابجا شوید یعنی می توانید از C شئ گرا و جاوا استفاده کنید و در همان زمان از کد اصلی نیز استفاده کنید این ویژگی باعث سادگی نوشتن کد در دو زبان می شود. در ادامه لینک به وبسایت رسمی React Native وجود دارد و شامل همه ی جزئیات این framework و نحوه ی استفاده از آنها برای پیاده سازی اپلیکیشن موبایل است. (Website)

Appcelerator Titanium

در لیست ما این آخرین مورد است اما آخرین framework نیست. آخرین مورد همیشه با یک انفجار همراه است. از این framework می توانید برای ساخت یا توسعه ی اپلیکیشن استفاده کنید که هم پکیج رایگان و هم غیر رایگان دارد که می توانید از وبسایت رسمی آن دانلود کنید. Appcelerator سه دسته برای این کار دارد. یک دسته آن این است که به تنهایی می توانید اپلیکیشن را توسعه دهید و استفاده از آن رایگان است دسته ی دوم حالت Pro است که همه ی ویژگی های حالت قبل را دارد و علاوه بر آن ها ویژگی همکاری چندگانه، چت پشتیبانی از ایمیل و بسیاری از ویژگی های دیگر را دارد برای این دسته باید باید ماهیانه 99 دلار بپردازید. آخرین دسته حالت enterprise است که همه ی ویژگی های حالت Pro را دارد و علاوه بر آن قابلیت تشخیص crash ، تست اتوماسیون موبایل و بسیاری ویژگی های دیگر دارد شما می توانید ویژگی های بسیاری را سفارشی کنید و قیمت این دسته به الگو های سفارشی شما بستگی دارد.

در ادامه لینک به وبسایت رسمی Appcelerator Titanium وجود دارد که می توانید همه ی جزئیات مربوط به این framework را ببینید. همه ی جزئیات این framework در وبسایت وجود دارد و می توانید نگاهی به آن داشته باشید. (Website)

نتیجه

در این مقاله درباره ی انواع مختلف framework های دردسترس برای توسعه ی اپلیکیشن های اندرویدی صحبت کردیم. بهترین framework های توسعه ی اپلیکیشن های اندرویدی ویژگی هایی را به شما ارائه می دهند که بدون این framework ها استفاده از آن ها سخت است. شما می توانید هرکدام از این framework ها را برطبق موقعیت خود و تناسب با اپلیکیشن موردنظرتان انتخاب کنید. اما اگر هیچ کدام از موارد گفته شده مناسب با کار شما نبود می توانید درباره موارد دیگر جستجو کنید و یا به سادگی آموزش هایی درباره ی مواردی که در دسترس هستند بیابید.                    

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید